
Następnie ekran i rama są wyłożone taśmą. Rodzaj stosowanej do tego celu taśmy zależy często od rodzaju farby drukarskiej, która ma być zadrukowana na podłożu. Ze względu na mniejszą lepkość atramentu, taśmy te są zazwyczaj stosowane do farb na bazie UV i wody. Ostatnim procesem w procesie „pre-press” jest blokowanie niepożądanych „pin-holes” w emulsji. Jeśli te otwory pozostaną w emulsji, farba drukarska będzie się przewijać i pozostawiać niepożądane ślady. W celu zablokowania tych otworów można skutecznie stosować materiały takie jak taśmy, emulsje specjalne i pióra typu „block-out”.
Czego nie wiesz o tuszach canon
Ekran umieszcza się na podłodze. Atrament umieszcza się na górze ekranu, a pasek bezpieczeństwa służy do wsuwania atramentu przez otwory w siatce. Operator zaczyna od belki wlewu z tyłu ekranu i za zbiornikiem farby. Operator podnosi sito, aby zapobiec zetknięciu się z podłożem, a następnie za pomocą niewielkiej siły działającej w dół, pociąga belkę wlewową do przodu ekranu. W ten sposób skutecznie wypełnia się otwory siatki tuszem i przenosi zbiornik na tusz do przodu ekranu. Następnie operator posługuje się ściągaczką (gumowym ostrzem), aby przesunąć siatkę w dół do podłoża i dociska ściągacz do tyłu ekranu.
Atrament znajdujący się w otworze siatki jest pompowany lub ściskany kapilarnie na podłoże w kontrolowanej i zalecanej ilości, tzn. mokry nalot atramentu jest proporcjonalny do grubości oczka i/lub szablonu. Gdy ściągacz przesuwa się w kierunku tylnej części ekranu, naprężenie siatki odciąga siatkę w górę od podłoża (tzw.”snap-off”), pozostawiając tusz na powierzchni podłoża. Natomiast o tuszach oryginalnych HP więcej na stronie atramentowka.com.
Tusze do drukarek – nietypowe informacje
Wyroby włókiennicze drukowane wielobarwnymi wzorami często wykorzystują technikę mokrą lub barwy suszone w prasie, podczas gdy elementy graficzne mogą suszyć się pomiędzy kolorami, które są następnie drukowane innym ekranem i często w innym kolorze po ponownym ustawieniu produktu w prasie. Na tym etapie większość ekranów jest gotowa do ponownego powlekania, ale czasami ekrany muszą przejść kolejny krok w procesie regeneracji zwanym osuszaniem.
Ten dodatkowy krok usuwa zamglenie lub „obrazy duchów” pozostawione na ekranie po usunięciu emulsji. Obrazy duchów mają tendencję do słabego zarysowywania otwartych obszarów poprzednich szablonów, stąd nazwa. Są one wynikiem pozostałości farby uwięzionej w oczkach, często w zwrotnicach oczek (miejsca, w których krzyżują się nitki).
Podczas gdy publiczność myśli o odzieży w połączeniu z sitodrukiem, technika ta jest używana na dziesiątki tysięcy przedmiotów, w tym kalkomanie, twarze zegarów i zegarków, balony i wiele innych produktów. Technika ta została nawet zaadaptowana do bardziej zaawansowanych zastosowań, takich jak układanie przewodów i rezystorów w obwodach wielowarstwowych przy użyciu cienkich warstw ceramicznych jako podłoża.