
Projektowanie krojów pisma rozwijało się wraz z rozwojem systemów składu pisma. Choć typografia znacznie się rozwinęła od swoich początków, jest to sztuka w dużej mierze konserwatywna, która ma tendencję do ścisłego utożsamiania się z tradycją.
Projekt logo – misja firmy
Dzieje się tak dlatego, że czytelność jest nadrzędna, a więc zazwyczaj zachowywane są najbardziej czytelne kroje pisma. Ponadto ewolucja typografii jest nierozerwalnie związana z ręcznym pisaniem literami i pokrewnymi formami sztuki, zwłaszcza stylami formalnymi, które rozwijały się przez stulecia poprzedzające typografię, a zatem ewolucja typografii musi być omawiana w odniesieniu do tej relacji. Misją firmy jest dobre projektowanie logo Białystok.
W początkowych fazach druku europejskiego czcionka (czarny list lub gotyk) została zaprojektowana naśladując popularne style literackie uczonych w Piśmie. Początkowo ten krój pisma był trudny do odczytania, ponieważ każda litera była ustawiana indywidualnie i ściśle dopasowywana do przydzielonego miejsca.
Sztuka pisania rękopisów, której początki sięgają czasów hellenistycznych i rzymskich bukmacherów, sięga zenitu w podświetlanych rękopisach średniowiecza. Metalowe kroje pisma znacząco zmieniły styl, czyniąc go „kruchym i bezkompromisowym”, a także zaowocowały „nowymi standardami kompozycji”. W okresie renesansu we Francji Claude Garamond był częściowo odpowiedzialny za przyjęcie rzymskiej czcionki, która ostatecznie zastąpiła powszechnie używany gotyk (czarny list). Romantyczny krój pisma również opierał się na literach ręcznych.
Projekt logo – kolor branży
Rozwój rzymskiego krój pisma wynika z greckich liter lapidarnych. Greckie listy lapidarne zostały wyrzeźbione w kamieniu i „stanowiły jedno z pierwszych formalnych zastosowań zachodnich form literowych”; następnie rzymskie formy literowe przekształciły się w monumentalne stolice, które stały się fundamentem zachodniego projektu typograficznego, w szczególności czcionek seryjnych.
Istnieją dwa style rzymskich krojów pisma: stary i nowoczesny. Pierwszy z nich charakteryzuje się podobnie ważonymi liniami, natomiast drugi wyróżnia się kontrastem linii lekkich i ciężkich. Często te style są łączone.
Do XX wieku komputery przekształciły projektowanie czcionek w dość uproszczony proces. Dzięki temu liczba czcionek i stylów rozrosła się wykładniczo, ponieważ obecnie dostępnych jest tysiące. Niestety, pomylenie kroju pisma z czcionką (różne style jednego czcionki) miało miejsce w 1984 roku, kiedy to Steve Jobs błędnie zaklasyfikował czcionki jako czcionki do komputerów Apple, a jego błąd był utrwalany w całej branży komputerowej, co prowadziło do powszechnego nadużywania przez społeczeństwo terminu „czcionka”, gdy czcionka jest właściwym terminem.
„Typografię eksperymentalną” definiuje się jako niekonwencjonalne i bardziej artystyczne podejście do doboru czcionki. Franciszek Picabia był pionierem tej praktyki w Dadadzie na początku XX wieku. David Carson jest często kojarzony z tym ruchem, szczególnie za pracę w magazynie Ray Gun w latach dziewięćdziesiątych. Jego praca wywołała poruszenie w środowisku projektantów z powodu porzucenia standardowych praktyk w zakresie doboru czcionki, układu graficznego i projektowania.